tiistai 11. syyskuuta 2012

Haasteet

Olen tässä pohtinut että olisiko minusta haastamaan itseäni kiinteytymiseen/laihtumiseen. Hmm. Nyt kun vielä on aikaa melko paljon nämä elämäntapamuutos laihdutus/kiinteyttämiset olisi mahdollista toteuttaa, mutta kun taas on mahdollista myös vielä moneen kertaan epäonnistua ja aloittaa uudestaan. ;D Otin alkuvuodesta ensiaskeleeni elämäntapamuutokseen, eli lopetin tupakoinnin lähes kymmenen vuoden jälkeen.
Tämä muutos lähti käyntiin sulhasesta, joka oli lyönyt kaverinsa kanssa vetoa pystyvänsä lopettamaan. Heidän innoittaminaan myös minä lopetin, eli 23.1.2012. Savuttomana siis yli puoli vuotta. JES! Toivottavasti tässä pysytään. :) Tästä innoittuneena olen palkinnut itseäni käymällä säännöllisesti kasvohoidossa. Kun lopetin tupakoinnin aloin syömään kauheasti pastilleja ja salmiakkia (turkinpippuri). Onneksi olen päässyt siitä eroon kevät-kesä vaihteessa. Silloin aloin huolestua myös syömästäni annoskoosta, sekä suklaan syönnistä (suklaa kun on herkkuani).

Salibandy kausikin on alkamassa juuri. Teen vuorotyötä mikä vaikeuttaa reeneihin pääsyä ja olen huono lähtemään muutoin liikkeelle. Alku kesästä olin hieman ahkerampi kun kuljin lenkillä noin jokatoinen päivä. Välillä pyöräillen, juosten (jota muuten en ole ennen tehnyt) tai rullaluistellen. Mutta olen ehtinyt kesän aikana kovastikin laiskistua. :/ Pari viikkoa sitten aloitin syömistottumus haasteen eli:
1. aamusin olen syönyt kaurapuuron (sekaan laittanut raejuustoa),
2. välipaloja olen syönyt pitkin päivää välipalat ovat olleen yleensä hedelmiä,
3. lämpimän ruoan annoskokoa olen pienentänyt.
4. Ja viimeinen muutokseni ruoan suhteen on ollut suklaa, eli karkkipäivä on ollut lauantaisin. Karkkipäivä on minulle varmasti se vaikein asia jatkossa, nyt kuitenkin aina kun on ollut se karkkipäivä olen ollut kummissani että kun olen hieman suklaata syönyt ei minua ole enempää edes haluttanut. :S
MUTTA nyt kun olen tätä pari viikkoa tehnyt huomaan itsessäni jo laiskuuden, eli hedelmän syönti on jo nyt vähentynyt. :S Ja vuorotyössä minulle ongelmia aiheuttaa että jos mennessäni iltatuuriin herään myöskin sen mukaan ja yötuurit ovat taas erilaisia päiviä, eli en saa syömistä säännöllistettyä. :/ Salibandy reenit ovat 2kertaa viikossa, mutta välillä on viikkoja kun sattuu juuri niille päiville iltavuoro. Tulevana viikonloppuna on ensimmäinen tämän kauden pelireissu, pitäkäähän siis peukut pystyssä. :)) Täytynee päivitellä parin viikonpäästä, mikä on haasteen tilanne. :) Eli joko olen kyllästynyt vahtimaan syömisiäni. ;D

2 kommenttia:

Kommenttisi on kullan arvoinen! :)