tiistai 22. tammikuuta 2013

Menukortit?

Jospa sitä nyt taas arki koittaisi. Flunssasta aletaan olla toivuttu ja hääsuunnitelmat pyörii kovasti mielessä. ;) Kutsukortteja olen saanut taas tehtyä eteenpäin.

Pöytä koristeet ovat mielessäni ollet nyt kovasti, kun en oikein ole varma millaiset koristukset haluaisin ja kaikki menu systeemit ja kaikki. :S Tämä on hankalaa kun minulla on niin paljon silti vielä aikaa, niin en osaa tehdä päätöksiä. :( Mutta katselin tuossa hieman vaihtoehtoja. :)

1. Täältä
Tuo kartion muotoinen olisi helppo kun saisi menun, ohjelman ja pöytänumeron samaan. Ja kun minulta löytyy vielä samaa kartonkia kuin mistä olen tehnyt kutsukortit.

2. Täältä
 Oih tämä on kyllä minun suosikkini!!! :) Tämä passaisi meidän juhlapaikan "luonteeseen" niiin hyvin. :) Tähän voisi sitten laittaa pystyyn kartonki pohjan, johon tulostaisi menun ja ohjelman. Tai sitten laittaisi toiselle puolelle ohjelma+menu (menusta vain pääkohdat, kun kyllähän vieraat sitten noutopöydästä näkee mitä ottaa ;)) ja toiselle puolelle pöytänumeron. Hmm. Ja sitten näitä koivun runkoja voisi käyttää noutopöydässä esimerkiksi juustokakkujen ja muiden alla. :) Voi että kun nyt on tuo talvi niin ei mistään löydä koivunrunkoja että pääsisi kokeilemaan. :/

3. Täältä
 Tämäkin on kivan näköinen, mutta en ole varma että itse saisin tällaista toteutettua. Kun kuitenkin olen itse ajatellut menut väkrätä. :)
4. Täältä
 Tätä Ikean vaihtoehtoa mietin välillä, nämä kun eivät ole pahan hintaisia. Mutta täytyy vielä harkita.

5. Täältä
 Tämäkin olisi helppo toteuttaa meidän omilla kartongeilla ja samalla tyylillä, kuin kutsut. Ainut ongelmani vain on että minulla on pitsinauha loppu. :S Enkä saa sitä samaa ilmeisesti enää. :(


6. Täältä
Tämä versio että jokaisella on omalla paikallaan omat, on kans ihana. Mutta luulempa että en viitsi jokaiselle alkaa omaa laittamaan, ei siihen kuintekaan niin kauheasti infoa tulisi. ;)

Mutta jätetäämpä asia hautumaan lisää ja hauduttelen tässä mielessäni myös että millaiset olisivat nimikyltit ja muut pöytäkoristeet. :) Pom pomeja aijemmin olin varma että voisin pöydille laittaa, mutta nyt olen hieman kylmettynyt idealle. ;) Eilen kuitenkin kun olin hieman siskolleni muutto apuna ja tajusin yhtäkkiä että mehän käärimme astioita silkkipaperiin!!! :) Ja hän on saanut niitä minun tulevalta anopiltani, keksin että voisin nämä silkkipaperit uusiokäyttää?? Ehkäpä. :)

Liikaa ideoita minun pieneen pääkoppaani, joku päätös täytyisi jo tehdä ettei tämä pääkoppa räjähdä. :S Nyt kuitenkin täytyy töihin alkaa kiiruhtaa. :)







10 kommenttia:

  1. Nro. 3 on mun suosikki, mutta myös tuo koivunrunkopidike on hauska, varsinkin jos häissä muutenkin näkyy luonto ja luonnonmateriaalit, jotka on ihan parasta <3

    Käys muuten kurkkaamassa aiheeseen liittyvä arvontani :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kiitos että vinkkasit arvonnasta! Oli mennä ihan ohi. :) Vaikka blogisi on luku listallani ollut jo piiitkän aikaa. :) Kävin osallistumassa. :)

      Poista
  2. Tuo koivunrunko on ihana! :) Kuten myös se, että käyttäisi koivunrunkoja kakkujen alustana. Tykkään! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siinä saisi kivasti yhdistettyä tarjoilupöydän ja vieraiden pöydät. :)

      Poista
  3. Yks vaihtoehto on myös laittaa menu jonnekin "kaikkian nähtäväksi", esim. kirjoittaa se vaikka buffetpöydän vieressä olevalle liitutaululle tms. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on kyllä totta. :) Minä olen jopa ostanut liitutaulun talteen häitä varten ja ajatellut että kyllä minä sille käyttöä keksin. ;) Se passaisi tarkoitukseen hyvin. Ja vaikka laittaisin pöytäänkin menut voisin silti harkita laittavani myös tarjoilupöytään. :)

      Poista
  4. Meillä oli menukortit jokaisella paikalla, ja lisäksi noutopöydässä. Varsinkin kasvissyöjät olivat vilpittömästi yllättyneitä ja otettuja, kun heidän paikallaan oli menukorttiin kirjoitettu kasvisruokalista, josta oli kaikki lihat poistettu :) toimii, joskin siinä on tosiaan vähän enemmän sitä näperrettävää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva idea toi että poistettu kaikki liha ruoat kasvisruokailijoilta! :)

      Poista
  5. Mulla alunperin on ollut suunnitelmana laittaa 2 isoa vanhoihin ikkunanpokiin tehtyä liitutaulua juhlapaikan 'näyttämön' viereen molemmin puolin että pöytiin ei tarttis ylimääräisiä härpäkkeitä, mutta enää en ole varma kun on vasta yhteen liitutauluun teko välineet ja vaikea löytää tarpeeksi isoja ikkunapokia :/ ehkä päädyn ihan tavallisiin selattaviin malleihin pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa kyllä niin tutulta tuo että suunnittelee jotain hienoa, mutta toteuttaminen on vaativampaa/työläämpää, juurikin usein siitä syystä ettei löydy kamppeita. Aika monta ideaa on nurkkaan tästä syystä heitetty. :/ Toivotaan että sulla lykästäs, nuo on nimittäin tosi kiva idea ja varmasti tooosi kivan näköiset olis! :) Meillä pöytiin ei tule tarkkaa menua eikä ohjelmaa, ihan vaan pääperiaatteet. Laitetaan varmaankin noutopöydän läheisyyteen sitten tarkempi menu, liitutauluun kirjotettuna. Ku ostin tokmannilta liitutaulun kerran ku oli poistossa. :)

      Poista

Kommenttisi on kullan arvoinen! :)